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korean Impact on Japanese Culture


korean Impact on Japanese Culture (36)
 관리자    | 2011·04·11 22:36 | 조회 : 1,239


It should be noted that at this time a young princess of nineteen, daughter of Kimmei (ruler #29), had become a consort of Bidatsu (#30), She was Soga Iname’s grandchild and was to rule later as Empress Suiko. It is her reign that is associated in subsequent history with a tremendous flowering of Buddhist art.
이 당시 주의해야 할 일은 19살의 29번째 천황의 젊은 공주가  30번째 천황의 황후가 되었다. 그녀는 소가 아나메의 손녀이며 후 일에 수이코라는 여왕이 되어 일본을 다스린다. 바로 그녀의 통치 기간 동안에 불교 예술의 무궁한 번영이 연속하여 이루어 진다.

Sometimes the period of 593-628 A.D. is called “Suiko period” in her honor, for it witnessed the aesthetic peak of Buddhist works of art now preserved in Japan. The entire list of rulers (numbers 29- 35) from 540 to 645 A.D. was closely connected to the Soga family by blood. This “Soga dynasty” corresponds to the youthful enthusiasm of Japan for Buddhism as a mark of civilization and a protector of the state.

서기 593년에서 628년 은 때때로 그녀를 기념하여 수이코 시대라고 불리워 지는데 그 이유는 현재 일본에 보존된 불교 예술의 미적 전성기를 이 시대에 맞이했기 때문이다. 29번째 에서 35번 까지 540년에서 645년 까지 전체 천황들은 소가 가문과 혈연관계로 아주 가깝게 연결되어 있었다. 이런 소위 소가 왕조는 나라의 보호자로써, 일본 문명의 상징으로써 불교가 젊은 일본의 열정과 부합하고 있었다.



The connection of politics to religion and art shines through the official records. Ambitious Sogas may have truly believed in Buddhism’s powers, but they used it as a tool or a facade for their clan designs as well. The blood of “Valiant Old Bear” ran in their veins.

정치와 종교와 예술과의 연결이 공식적인 기록들을 통해서 빛나고 있었다. 야망적인 소가는 불교의 힘을 진정으로 믿었을 수도 있다. 하지만 그들은 불교를 하나의 도구로 혹은 그들 가문의 외양을 장식하는 것으로 역시 사용했다. “용맹한 늙은 곰”의 피가 그들의 핏줄에도 흐르고 있었다.  



출처 : http://cafe.daum.net/smg4300/JRCL/42
  
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