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korean Impact on Japanese Culture


Bronze Jewerly 청동 보석
 운영자1    | 2012·12·15 18:00 | 조회 : 1,317

Bronze Jewelry


  The first and foremost clue, which clearly indicates Paekche handiwork, is the crown’s design which shows the characteristic honeysuckle-lotus pattern found in artifacts buried in the tomb of Paekche’s King Munyong (reigned 501-523A.D.). The number of protrusions from the petals is identical. The coiling of the vines appear the same. Crowns of nearly identical type remain in Korea, executed in both gilt bronze and granite.

첫째로 가장 중요한 단서는 이것이 분명이 백제의 작품임을 가리키고 있는데 바로 501년에서 523년까지 다스린 백제의 문영왕릉에 묻혀 있던 유적들에서 발견된 인동초 연꽃 패턴의 왕관이다. 꽃잎 부분의 돌출부위 숫자가 서로 같다 덩굴의 꼬임도 똑같이 보인다. 이렇게 동일한 모양의 왕관이 한국에 남아 있는데 금박 입힌 동왕관이나 화강암에 새긴 왕관으로 제작되었다.


This wooden statue’s crown and the DreamHall figure both have lapis-like jewel ornaments .Above the central jewel is a tiny, engraved image, an Amitabha, part of the iconography for a Kuanyin.

나무로 된 조각상의 왕관과 드림홀에 있는 관음상 둘 다 유리 같은 보석 장식물을 가지고 있다. 가장 중앙의 보석 위에는 관음상의 아미타파의 작은 이미지가 아이콘으로 새겨있다.


The crown’s pendants indicate a carryover from Shamanist designs seen in fifth-century Korean crowns. All Korean crowns of that period so far discovered have such accessory side pieces, the meaning of which is a moot point. Buddhist artists could adopt Shamanist motifs and change the meaning slightly to suit their purposes. The older motifs have simply become “Buddhacized,” but the skills and techniques built up in Korean metalwork over a period of several centuries could not be duplicated so quickly by a new art tradition.

왕관에 달려 있는 장식은 5세기 한국의 왕관에서 볼 수 있는 샤만의 디자인에서 왔음을 가리킨다. 이제껏 발견된 그 시기의 모든 한국의 왕관들은 그러한 장식을 갖고 있었으며 이것의 의미는 아직 확실치 않다. 불교의 예술가들은 샤만의 주제를 채용해서 그들의 목적에 맞게 살짝 고친 듯 보인다. 오래 된 주제들은 쉽게 불교화되었지만 몇 세기에 걸쳐서 이룩된 한국의 금속공예의 기술과 기법은 새로운 예술 전통에 의해서 그렇게 빨리 복제 될 수는 없었다.





글 : 새말 한종인님
출처 : http://cafe.daum.net/smg4300/JRCL/61


  
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